Pengedar Shaklee Seremban
011-3295 9495

Thursday 26 March 2015

On 01:39 by Unknown in ,    No comments

Anak Sembelit Teruk Sampai Kena Seluk Tangan Nak Korek from iReach HD on Vimeo.

Saya tadi tutup newsfeed FB ni sebab nak konsentret keje. Tapi jenguk la kejap sebab nak share satu cerita sedih pagi ini.
Saya tadi dok dengar video mak pada anak setahun ni cerita anak dia ada masalah sembelit,
Alih-alih saya sebak, sedih sangat, sampai nangis dengar dia cerita. Dia cerita tak de la sesedih menangis ke. Tapi cerita tu macam meresap zuuppp ke dalam hati ni.
Anak umur setahun susah dan sakit nak membuang. Sedihnyaaa.. frown emoticon Sampai takut nak makan sebab nanti membuang. Ya Allah. Macam manalah ahkak nak tahan perasaan ni kan.
Kita yang dalam pantang kena sembelit pun ya Allah sampai takut nak masuk bilik air. Sampai berejam-rejam menahan dalam bilik air. Inikan budak setahun. :((
Alhamdulillah anak-anak saya tak ada teruk-teruk kena sembelit ni. Rasanya adalah sekali dua agaknya. Itu pun sebab pi ratah serbuk cocoa drink. Sapa soh? Keke
Jadi sis dalam video ni cuba ikhtiar dengan MealShake Shaklee. Alhamdulillah dalam 3 hari selesai masalah sembelit anaknya. Dan anaknya dah ada selera makan balik. Gembiranya kan?

Kenapa sembelit?
Salah satu sebab sembelit adalah kurangnya fiber (serat) dalam diet makanan. 

Bagaimana MealShakes Shaklee mengatasi masalah sembelit kanak-kanak?

MealShake Shaklee mengatasi sembelit kanak-kanak

Dalam MealShakes Shaklee ada Acacia Gum  atau nama lain AlManna. Acacia Gum mempunyai tinggi kandungan fiber di dalamnya dan salah satu dari banyak kebaikan Acacia Gum ini adalah untuk melegakan dan sekaligus menyelesaikan masalah sembelit. 

Saya quote artikel "Acacia Fiber vs. Psyllium":

Both acacia and psyllium are effective for relieving constipation, according to a study published in the "Journal of Pediatrics" in 2012. Researchers compared the effectiveness of the two fibers in children with chronic functional constipation -- a condition characterized by infrequent bowel movements. They found that both were equally effective at relieving constipation, with no noticeable difference between the two.

Tidak hairanlah kenapa saya begitu syahdu sekali bila mendapat tahu Acacia Gum ini adalah AlManna yang Allah sebut di dalam AlQuran di dalam 3 surah - Surah AlBaqarah, Surah Al'Araf & Surah Toha. Ini adalah makanan terbaik dari syurga yang Allah berikan kepada Bani Israel. Boleh baca lanjut: Acacia Gum (AlManna).


Pengedar Shaklee Seremban
011-3295 9495


ongu


0 comments:

Post a Comment